Bigi Pan (Nickerie)

Hallo allemaal,

Eerste weekendje weg, direct een tripje geboekt naar Bigi Pan (Groot meer). Een prachtige stukje Suriname waar je zeker geweest moet zijn. Het was een lange reis om er te komen. De vier uur in de auto vlogen wel voorbij met onze chauffeur en gids: Diagnos.

Van Paramaribo (district: Wanica), reden we langs dorpjes als Groningen & Misgunst (District: Saramacca), verder door het district Coronie, naar Nieuw Nickerie (district: Nickerie) waar we met een bootje tussen het mangrovebos door naar Bigi Pan voeren. Onze gidsen Mantje en Vakish allerlei toffe activiteiten hebben gedaan.

De aankomst dag zijn we wezen kajakken, flamingo's en andere vogels spotten en zijn we in de nacht opzoek gegaan naar Kaaimannen, slagen en bosratten! Ook nog heerlijke Saoto soep, vers gevangen vis en Bakabana gegeten om vervolgens lekker in de hangmat te kruipen. De volgende dag opnieuw gevaren door dit prachtige natuurgebied met als afsluiter een modderbad. Afscheid genomen van onze gidsen en natuurlijk nummers uitgewisseld voor een eventuele vervolg trip naar Nickerie.