Kwai Kwai

Het werd weer tijd voor een weekendje weg; dus op naar Kwai Kwai eiland in het binnenland van Suriname.

En wat was het een fantastische trip! Met 18 studenten stapten we zaterdag ochtend om 9.30u (oorsponkelijk 9.00u natuurlijk) de bus in. De sfeer in de bus was goed met dikke feestnummers van hier vol hard aan. Maar na een uur was het feest alweer voorbij. Lekke band en later bleek niet zo'n beetje ook. "Chauffeur misschien is de band lek?", "Ja dat komt later wel!" X') oké! Dus na een aantal kilometer verder gereden te hebben, toch maar gestopt en de band die half opengereten was verwisseld. EN DOOR!

We reden langs Brownsberg richting Atjoni waar ons bootje wachten op ons. Varen richting Kwai Kwai en eindelijk eten! De zus van meester Shanilo (docent op onze stageschool en gids) had heerlijk gekookt en daarna zijn we nog even lekker gaan zwemmen naast het eiland, met het neefje van meester Shanilo (Dylan). Opdrogen en varen richting een stroomversnelling om heel avontuurlijk als een soort Jane uit Tarzan van rots naar rots proberen te komen (op mijn eigen lompe manier natuurlijk). Opnieuw lekker eten en met z'n alle afsluiten met een alcoholisch drankje natuurlijk.

Volgende ochtend naar het dorpje Pamboko gevaren; ja kleren worden daar op nog in de rivier op een steen gewassen. Daar rond gelopen, besprongen door kleine kindjes die ons bakra's (blanken) noemden. Door het regenwoud naar een verderop gelegen en vanuit daar naar een andere stroomversnelling gevaren. Tas ophalen van het eiland en lekker door naar Atjoni voor onze busrit naar huis. Met allemaal uitgetelde mensen (waaronder ik) terug naar Paramaribo gereden.

Toen natuurlijk als mooie afsluiter uit eten gegaan bij Bar Zuid voor iedereen die wilde. Wederom time of my life!

rosita hari

heel mooi