Overbridge, Parbello & Paramaribo

Nou nou, we zijn alweer één maand verder!

Voel me ondertussen al helemaal thuis in Paramaribo (mag ook wel na een maand!)

Vorige week maandag een tour gehad van de schrijfster van 'Hoe duur was de suiker' Cynthia McLeod. Ze vertelde ons op haar eigen fantastische wijze over de geschiedenis van Suriname, terwijl we langs mooie plaatsen in de stad liepen. Ook druk geweest op stage, want de parallel van mijn mentor was herstellende van een operatie; dit houd in dat ze er niet is en je gewoon twee klassen hebt x') Lekker zelf de klas kunnen draaien en zelfs even twee klassen gehad toen mijn mentor aan de slag moest voor de carnavalscommissie.

Voor de rest wel een lekker rustige week gehad. Afgelopen zaterdag naar Overbridge afgereisd om te BBQ'en, een beetje te chillen en beachvolleybal te spelen. Ook aardig wat feestjes afgegaan (Havana, Tequila, DBAR, huisfeestjes) en de volgende dag fris en fruitig op weg naar Parabello. Een plaats waar je kunt ziplinen, quadrijden en ontspannen. Qua ziplinen ben ik te verwend, ik zou het niet aanraden, het kan nog veel mooier elders, maar quadrijden was voor mij nieuw en echt geweldig! Eindelijk kon ik mijn opgehouden testosteron (ja veel vrouwen in dit studenthuis) kwijt!

Op stage het een en ander kunnen uitvoeren voor onderzoek: lessen gebaseerd op de 21e -eeuwse vaardigheden en met mijn mentor observatieschema's en begeleiding kunnen bespreken. Vandaag is het carnaval en dat wordt ook hier gevierd, maar dan alleen in de scholen. Op straat is er weinig van te zien.. Maar niet getreurd! Vanavond vieren we wel feest tijdens het Bakra's & Boeroes (blanken en nog iets) huisfeest bij ons in de straat. Ons studiegenootje Filiz wordt vanavond 21 jaar en dat moet groots gevierd worden natuurlijk. Straks nog even de stad in en verder aan de studie........ ja dat moet ook nog gebeuren.

Och en ik heb mijn juffenpak mogen ophalen; vet cool! Minder dingetje - beugel zit voor het eerst los; jeej altijd als je weg bent...

Groetjes uit het bloedhete, zonovergoten Paramaribo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!